Star Trek Cupcakes i brza "pilotova" pizza

petak, 20. veljače 2015.

Ah, Star Trek. Ili Zvjezdane staze, ali dopustite mi da pišem Star Trek, čisto iz navike. Bit će ovo pomalo nostalgičarski post, post u kojem objašnjavam zašto je Star Trek početak i kraj svakog sf-a. Onaj edukativni, popularno-povijesni dio sam napisala prije par godina i objavljen je na stranici Serijala.com pod nazivom Star Trek: Wagon Train To The Stars. Tekst je posvećen TOS-u iliti originalnoj seriji iz 60-ih. Vjerujem da kao ljubitelji serija znate za tu sjajnu stranicu. A ako ne, klik do mora stalnih informacija, recenzija, lista i hrpe serija.

Davno sam vam obećala Star Trek post i hranu. Veljača je bila prava prilika jer je Filipu rođendan. Najbolji izgovor za organiziranje partyja! Star Trek partyja! I ne, nije bio dječji rođendan i party, već odrasli ili mladenačko-odrasli, kako želite. Ideja mi nije došla spontano. Ne vjerujem u spontanost :kava: Isplanirala sam to mjesec-dva unaprijed i počela s pripremama. Naravno, na kraju sam sve morala napraviti u dan i pol. Uvijek tako bude.




Kako sam pripremila nekoliko stvari, razlomit ću temu na dva posta. Da ne bude previše toga odjednom. 

* * *

Odrastajući u Hrvatskoj i prateći dostupni TV program, prvo sam se upoznala s, naravno, Voyagerom. I bio mi je savršen! Gledala sam sama to doma, ali nije bilo važno. Najčešće cjelotjedne reprize vikendom ujutro. Sjećate se toga? Očito mi se ljubav prema serijama razvila vrlo rano. Ipak, mislim da nisam granični slučaj kao Abed. Svemir, razna napredna tehnologija u kojoj sam najviše voljela holodek pa tek onda replikatore, razne vrste, žena kapetan/kapetanica, svemirski brod, Doktor, 7 of 9... To su bili glavni aduti, bar kod mene. Tada nisam znala za cijeli Star Trek svemir i sve druge serijale i filmove (Hm, zanimljivo da to nikad nisam primijetila u videotekama. Je li tih filmova uopće bilo za posuditi?). Za moje generaciju to je došlo malo kasnije, postupno. Kako je to bilo vrijeme kada si serije i televizijski program općenito pratio prema rasporedu, nikad nisam pogledala (tada) prve epizode pa mi nije bilo jasno kako su se našli u tom Delta kvadrantu i zašto su izgubljeni. No, nije bilo bitno. Sve drugo je bilo dovoljno zanimljivo i meni sasvim novo, a najdraže epizode su mi bile one koje bi tematizirale 20. stoljeće.



Uz Voyager uvijek vežem jednu anegdotu. Jako dugo vremena sam mislila da je kraj serije epizoda Timeless (sezona 5, epizoda 6). To je epizoda u kojoj Kim i Chakotay u budućnosti moraju spriječiti Voyager da se ne sruši na ledenom planetu i da ne pogine cijela posada, što su oni prouzročili u toj njihovoj prošlosti. Oni to i uspiju te preko Borg tehnologije iz implantanata 7 of 9 pošalju poruku u prošlost, odnosno našu/serijsku sadašnjost. Zašto sam mislila da je to kraj serije? Zbilja ne znam, ali bila sam dugo vremena u to uvjerena. Možda je HRT napravio pauzu u emitiranju osalih epizoda? Onako, nakon šest epizoda iz sezone. Nema smisla, ali djeluje kao nešto što bi HRT napravio :)

A sad da napravim jednu malu pauzu i donesem vam jedan recept za omiljenu pizzu Toma Parisa, koji je, kako znamo, bio istinski zaljubljenik u povijest 20. stoljeća. Iako recepta za pizzu zapravo nema i možete na nju staviti što god želite, Neelix je zapisao ovaj slijed:




Pilot's Quick Pizza


Tijesto (ukoliko ga sami izrađujete; ja sam ga kupila - ipak sam pripremala nekoliko paralelnih jela i slastica, nemojte me osuđivati ;)

180 ml tople vode
1 žlica maslinovog ulja
300 g svenamjenskog brašna (meni je to uvijek glatko brašno)
1 žličica soli
1 žličica šećera
1 žličica suhog kvasca

1. Zagrijati pećnicu na 200 °C

2. Pomiješati sastojke i od njih napraviti smjesu.

A sad ono uzbudljivije - sastojci za Parisovu pizzu (navedenim redoslijedom):

- umak od rajčice za pizzu
- naribana mozzarella (za pizzu)
- puno češnjaka (ja sam koristila onaj suhi, kao začin) i origana
- neki zamjenski sastojak za slavnu američku pepperoni; dakle vaš omiljeni suhomesnati proizvod
- gljive
- ostaci mesne štruce. Vjerujem da to nećete imati, ali uvijek možete 20-30 dag mljevenog mesa kratko prepržiti na luku i malo dinstati u umaku od rajčice pa to staviti na pizzu 
- povrće kao što su špinat ili brokula (ja sam koristila špinat i to zamrznuti, ali kupila sam onaj u granulama kako bih lakše odvojila manji dio koji mi je bio potreban)

Sve to tako posložite i pecite oko 15 minuta, ali provjerite nakon 10 minuta da vidite koliko se tijetko ispeklo. Bilo bi šteta da zagori ;)




U svakom slučaju, ne sjećam se točnog trenutka kad sam izašla iz Platonove špilje i shvatila da Voyager nije alfa i omega Star Treka. Ali, tada sam zbilja vidjela svjetlost! I vrlo brzo shvatila da Voyager nije najbolje što ST ima za ponuditi. Iako su mi mnogi likovi bili dragi, pogotovo Doktor i 7 of 9.


Pa, krenimo kronološki! O samom nastanku Originalne serije sam, kako sam već napomenula, pisala. Ipak, mislim da nijedan kasniji ST serijal nije postigao kemiju između likova kao što je bila ona između Kirka, Spocka i McCoya. Kako joj i sam naziv govori, ova serija je original, početak. Početak na kojem se temelji gotovo sav kasniji sf. A i onaj koji se ne temelji, vrlo često ima problema s pronalaskom originalnih ideja i pogotovo terminologije. Tome su jedino dorasli Star Wars (Zvjezdani ratovi) i Battlestar Galactica. Iako se o određenim elementima i tu može raspravljati. 



Mnogima je TOS (The Original Series) bio neuvjerljiv ili manje gledljiv zbog možda ne toliko dorađenog izgleda i tehnologije kao u kasnijim serijalima. Bila je manja mogućnost uživljavanja, što je ipak dosta važno u ovom žanru. Barem su mi tako rekli. No, meni to nije ni najmanje smetalo! A nije uzrok tome moja bezuvjetna ljubav prema 50ima i 60ima ;) Riječ je o samoj filozofiji serije (o čemu možete pročitati u mom članku ako već niste do ovog dijela posta hehe - besramno se reklamiram), njezinoj dosljednosti (dakle, pojednostavljeno, Roddenberryju i njegovom timu), likovima, ok i estetici 60-ih, humoru, vrijednostima, svim onim idejama koje su nastale tako davno (iz današnje perspektive). Pogledajte dokumentarac, nimalo poniznog imena How William Shatner Changed the World. I ono što posebno volim u ovoj seriji je prikaz Vulkanaca, Klingonaca i Romulanaca. Ajme, Romulanci. U znanstvene svrhe, odmah volontiram za boravak i istraživanje njihovog svijeta. Kasnije su mi prihvatljivi samo Klingonci, tj. kako su im izmijenili izgled. Za ove druge dvije vrste mislim da su ih previše "kostimirali" i dali plastičan izgled.      





Taj brod, atmosfera, istraživanja gdje nitko nije prije pošao. Definitivno bih bila znanstvena časnica :) Zanimljivo je da su imali na brodu jednu povjesničarku, Marlu McGivers. Ona se pojavljuje u epizodi Space Seed (sezona 1, epizoda 22) kada posada Enterprisea otkrije/naleti na S.S. Botany Bay, koji potječe s kraja 1990-ih. Kako bi posada bolje razumjela kraj 20. stoljeća i borbu u Eugeničkim ratovima, uključe u sam proces istraživanja brodsku povjesničarku. Na tom brodu otkriju Khana Nooniena Singha ili samo Khana (Ricardo Montalbano). Da ne idem u detalje, Marla i Khan se fatalno zaljube, a njezina smrt će kasnije pokrenuti radnju u filmu The Wrath of Khan (Khanov bijes).  

Marla i Khan

Već sam spomenula Romulance. Pa da krenem s rangiranjem nekoliko svojih omiljenih epizoda iz TOS-a.

5. The Squire of Gothos (S01E17). U ovoj epizodi upoznajemo Trelanea, ekscentrika koji živi u naizgled srednjovjekovnom dvorcu koji se nalazi na, kako se čini, pustom planetu. Trelane pozove tim na večeru kako bi raspravljali o njegovoj omiljenoj temi: vojnoj povijesti Zemlje. Atmosfera u samom dvorcu je zbilja nadrealna, s raznim elementima iz zemaljske povijesti, a za Trelanea se smatra da je preteča Q, jednog od sjajnih likova koji će se pojaviti prvi put u ST: The Next Generation.

Trelane


4. Space Seed - o tome sam upravo pisala pa se neću ponavljati :)

3. A Taste of Armageddon (S01E23). Da nema Romulanaca, ovo bi mi bila najdraža epizoda. Dakle, naša posada je u diplomatskoj misiji i posjećuje planet čije se dvije zaraćene strane već stoljećima bore u ratu kojeg simuliraju računala. Iako rat nije počeo na takav način, već onako klasičnim ubijanjem, nakon nekog vremena su shvatili da im te stalne borbe uništavaju kulturu, civilizaciju (ili samo civilizaciju, za Francuze hehe). No, nisu spremni na primirje te odluče da će bitke i napade simulirati i da će računala odabrati pogođena područja s kojih stanovnici moraju otići na dobrovoljno usmrćivanje. Koja ideja! 

A Taste of Armageddon


2. The Enterprise Incident (S03E02). Epizoda u kojoj je posada Enterprisea na tajnom zadatku kako bi ukrala romulanski uređaj za skrivanje (cloaking device). Dok Kirk ide u undercover operaciju, Spock "obamanjuje" romulansku zapovjednicu.



1. Balance of Terror (S01E14). Epizoda u kojoj prvi put upoznajemo Romulance. I onaj "šok" na kraju kada vidimo da zapravo izgledaju kao Vulkanci. Osim toga, upoznajemo sjajnog Marka Lenarda kao romulanskog zapovjednika. Jedna odlična ratna i taktička epizoda.


Iako ovo nije izbor epizoda koje obično ulaze u popis najboljih TOS epizoda, meni su zbog samih tema najdraže. Izostavljene su još brojne - svaka koja ima veze s 20. stoljećem ili barem nekim oblikom 20. stoljeća, posebice Assignment Earth - jedna bondovska epizoda. Epizoda u kojoj se pojavljuju bića koja su čista energija, sukobi s Klingoncima... Mislim da više nema smisla nabrajati. Ipak, nikako ne volim jednu od svima najdražih epizoda: The Trouble with Tribbles. Mene takve stvari izrazito nerviraju i duboko uznemiruju. I da, mislim i na Gremline. 

Hm, sad kad gledam, možda ima previše rata i to u seriji koja zagovara mir i suradnju :/ A čak se time inače ni ne bavim. Osim Prvim svjetskim ratom, ali to sada rade svi. U svakom slučaju, nije bilo namjerno. 

I za kraj, moram podijeliti i svoje najdraže filmove. Kad već sve dijelim ;) Dakle, najviše volim Star Trek IV: Voyage Home, a zatim podjednako The Wrath of Khan i The Undiscovered Country. Ove nove Abramsove filmove ne želim ni spominjati. Iako volim Abramsa.

Pa da konačno podijelim i recept za ove preslatke Star Trek cupcakese!

Star Trek Cupcakes


Ono što vam treba su ili čokoladni muffini ili čokoladni cupcakesi - kako želite. Baza je, bar meni, ista pa ću je podijeliti s vama. 

čokoladni muffini

- 50 g maslaca
- 75 g smeđeg šećera
- 1 jaje
- 100 g brašna
- 2 žličice praška za pecivo
- 1 žlica kakao praha
- 90 ml mlijeka

Priprema:

1. U zdjeli izmiješati maslac, šećer i jaje. Dodati brašno i sve dobro promiješati kuhačom ili špatulom.

2. U drugoj zdjeli izmiješati prašak za pecivo i kako, a zatim i mlijeko. 

3. Izmiješati prvu i drugu smjesu.

4. Smjesu raspodijeliti u košarice za muffine i peći ih oko 12 minuta na 190 °C.

Meni je ova smjesa bila premala za 12 muffina pa sam ju udvostručila jer sam imala nešto veće košarice za muffine.



Prije samog ukrašavanja fondantom ili tičino masom, možete na njih nanijeti sloj omiljenog frostinga za cupcakese. Kako sam paralelno radila i tortu, ostalo mi je nešto nadjeva od čokolade i kremastog sira pa sam njega stavila.

Što se tiče fondanta, nisam ga stigla sama napraviti pa sa iskoristila kupovni. Kupila sam ga u Super Konzumu, ne znam imaju li ih u manjim dućanima.

Na ukrašavanje vas upućujem na ovaj video: Star Trek Cupcakes: How to Make by Cookies, Cupcakes and Cardio



Na kraju, nije ih uopće toliko teško ukrašavati. A ako nemate sivi fondant, pomiješajte malo crnog i bijelog. 


A sada ste vi na redu! Zanimaju me vaša razmišljanja o Star Treku, koji serijal/film vam je najdraži, što volite, a što ne volite? Volite li uopće ST? Ili ipak više Star Wars?

Do idućeg posta

Nikolina :)


  
   

2 komentara

  1. Volim Star Trek, ali moram priznati da mi je Star Wars ipak nekako bliži srcu. Možda jer ST nisam gledao sve serijale, a nekako mi ima previše toga da bi sad aktivno pogledao. Nadam se da ovo nitko neće shvatiti kao bogohuljenje :P

    Što se recepta tiče, što drugo nego pizzu očekivati od Tom Parisa :D Cupcakes su super dekorirani u ST stilu, iako znam ja jednu izvrsnu seriju na koju me uvijek sjete ti kolačići, možda to bude u nekom narednom postu....

    Jel ovaj rezač pizze posebno naručen preko neta ili ste ga nabavili u nekoj lokalnoj trgovini? Predobar je :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je uvijek ST bio draži :)) a pogledala sam sve (osim animiranih stvari). Jednostavno mi ima dublju filozofiju i više mi je stalo do likova. "Zamisliviji" mi je svijet i svi drugi svjetovi. Star Wars mi se previše temelji na borbi protiv Imperija i to mu je nekako cijela svrha. Ali to znači da mi nije drag, samo nije toliko kao ST.

      Cupcakesi, točnije muffini će se opet pojaviti ;)

      A taj rezač je kupljen u strip dućanu u Preradovićevoj prije jedno dvije godine :D

      Izbriši

Desert :)