Ovo
su činjenice: prije 6 godina, 10 tjedana, 2 dana, 16 sati i 30 minuta (te,
naravno, ovisno kada vi čitate) počela je s emitiranjem posljednja epizoda
jedne od najsvježijih, najljepših, a možda i najčudnijih serija u zadnjih
desetak godina televizijske povijesti. Ako ste ju gledali, onda ste već mogli
zaključiti o kojoj se radi prema samom uvodu, tj. činjenicama, a za sve ostale,
riječ je o seriji Pushing Daisies,
kod nas prevedenoj Dodir života i smrti.
Pushing Daisies - Ned |
Serija
se prikazivala od 3. listopada 2007. do 13. lipnja 2009. na ABC-ju, a snimljene
su i emitirane ukupno 22 epizode. Kreator serije je Bryan Fuller, kojeg sam
spominjala već u tekstu o Hannibalu,
a glumci su Lee Pace (Ned, pie-maker, vlasnik lokala s pitama), Anna Friel
(Charlotte – Chuck Charles, Nedova dječja ljubav koja se nenadano vraća u
njegov život), Chi McBride (Emerson Cod, privatni istražitelj), Kristin Chenoweth
(Olive Snook, konobarica), Ellen Greene i Swoosie Kurtz (Vivian i Lily Charles,
Charlottine tete i bivše sinkronizirane plivačice). Narator je Jim Dale koji
otvara svaku epizodu.
Glumačka postava |
O
čemu se ovdje radi? Ned je vlasnik lokala koji prodaje razne vrste pita, a kao
dječak od 9 godina, 27 tjedana, 6 dana i 3 minute otkrio je da ima poseban i
čudan „dar“. On, naime, može jednim dodirom oživljavati mrtve.
No, kako njegov
dar nije došao ni sa kakvim uputama, to je shvatio na najgori mogući način.
Jednog dana, dok mu je mama pekla pite, odjednom se srušila. Ned nije znao da
je u tom trenutku umrla. On je dotrčao do nje i dodirnuo ju. Ona se odmah ustala
kao da se ništa nije dogodilo i nastavila je s poslom. U istom trenutku, u
susjednom dvorištu je umro otac djevojke imena Chuck. A na večer, kada ga je
mama došla poljubiti za laku noć, opet se srušila i to nepovratno. Ned je vrlo
brzo shvatio o čemu se radi: on može oživjeti mrtve dodirom, ali u roku od
jedne minute ih mora opet dotaknuti kako bi se vratili u svoje stanje. Inače,
kako bi stvari ostale na svom mjestu i u ravnoteži, netko drugi mora umrijeti.
To je, u ovom slučaju, bio Charlottin otac. Skokom u „sadašnjost“, vidimo Neda
kao vlasnika lokala s pitama, on je pie-maker,
surađuje s Emersonom Codom, privatnim istražiteljem, koji je otkrio njegov
„talent“ i zajedno istražuju smrti nastale u čudnim okolnostima tako da Ned
oživi preminulog i on im ukratko kaže ili da neke smjernice o svojoj smrti.
Nagradu dijele. U lokalu radi i Olive Snook, konobarica beznandno zaljubljena u
Neda. U čudnim okolnostima, u njegov se život nakon toliko godina vraća i
Charlotte, odnosno djevojka imena Chuck...
Ned |
Chuck |
Na
ovim temeljima se serija dalje razvija, a predočila sam je na ovaj način upravo
zato što je pripovijedanje u njoj izrazito bitan element. Wikipedia
karakterizira Pushing Daisies kao fantasy komediju-dramu. Zadržimo se na
ovom fantasy elementu. Naime, Fuller
je htio kreirati seriju koja bi bila nešto kao priča, bajka za odrasle. (Ovdje
mi odmah na pamet pada i Zvjezdana
prašina/Stardust Neila Gaimana, a
upravo će Fuller raditi seiju prema njegovom romanu American Gods/Američki bogovi
za mrežu Starz – bit će to zanimljiva kombinacija.) Ovaj Fullerov koncept vodi
nas do samog načina snimanja i vizualnog identiteta serije. Prvo dominiraju
boje, boje i još boja! Uz to, važni su i uzorci koji su često oprečni, u smislu
suprotnosti se privlače. Cilj je bila oživljena slikovnica, knjiga priča. Uzori
za seriju bili su film Amelie i estetika Tima Burtona općenito. Slobono se može
nadodati da vizualno podsjeća i na filmove Wesa Andersona. Iako je smrt stalna
tema prisutna u svakoj epizodi, ne bih rekla da je serija depresiva. A glavni
razlog je upravo njezina estetika, koja se očituje i u kostimografiji. Svi nose
razne boje i printeve, jedino je Ned uvijek u crnom ili neutralnijim bojama.
Drugi razlog su likovi koji su neobični, ekscentrični, vrckavi, quirky – svatko na svoj način. A takvi
su i njihovi razgovori – brzi i s mnoštvom replika, često muzikalni. Serija
dakle uspješno kombinira neuobičajenu priču i likove, elemente drame, komedije,
krimića, fantasyja i bajke, a ponekad i mjuzikla i to sve u posebnom vizualnom
stilu koji ima temelj u nostalgiji prema 50-im i 60-im godinama 20. stoljeća. Pushing Daisies se upravo po toj
mješavini raznih žanrova najviše razlikovala od postojećeg telivizijskog
programa, koji je ušao u eru reality
emisija i stroge žanrovske definiranosti. I upravo serije koje ili kombiniraju
više žanrova ili svoj žanr u određenom trenutku redefiniraju, imaju više
mogućnosti za uspjeh, odnosno mogu više toga ponuditi kroz svoje trajanje.
Ukoliko dožive tu priliku. Serija bi i danas bila posebna jer se trenutno
nalazimo u eri televizije koja teži realističnosti i to u svakom žanru.
Ned |
Tako
je snažni pesimizam kriminalističkih priča i noir filmova ovdje suprotstavljen
utopijskom optimizmu komedije i mjuzikla. I neka vas ne odbije ideja o mjuziklu.
To zbilja nije često u seriji; pojavljuje se nekoliko puta. Naime, Kristin
Chenoweth (Olive Snook) je i Broadway zvijezda pa je serija tu činjenicu samo iskoristila.
Olive |
Isto
tako je jednostavno prihvaćen i taj fantasy
element, Nedov dar. Baš kako nam pripovjedač stalno iznosi činjenice, posebice
u vidu brojki ili što koji lik zna i čega je svjestan (dakle, koje su njegove
činjenice), tako je i Nedova mogućnost prihvaćena kao činjenica. Nitko se ne
pita i nije ni potrebno pitanje kako to da on može oživljavati mrtve. Naravno,
ne znaju svi za to, samo njegov uski krug ljudi, ali ipak... Najbliži „realnom“
svijetu je, naravno, detektiv Emerson Cod koji prihvaća Nedovu mogućnost samo
zato što ionako nitko to ne bi povjerovao. U realnosti živi i Olive Snook. Ona
nije svjesna Nedove tajne, ali unatoč tome njezin svijet je fantasy svijet – svijet neuzvraćene
ljubavi i ponekih glazbenih točaka u kojima se oslobađa. Prava romantična drama
je ona između Neda i Chuck. Kako ipak ne bih odala previše, njihova priča je
zbilja drugačija od drugih i zbog toga oboje žive u zajedničkom, opet, fantasy
svijetu...
Ned i Chuck |
Serija,
dakle, svoj vizualni stil temelji u nostalgiji prema sredini 20. stoljeća. S
druge strane, pojavljuju se i neki moderniji elementi. Ona, dakle, nije
fiksirana ni u vremenu, što joj opet omogućuje da svoju inspiraciju vuče iz
raznih elemenata smještenih u drugačijim vremenskim periodima. Ipak, sve
zajedno vrlo dobro funkcionira. Tako dolazimo do dvije velike teme koje su
česte posebice u filmovima, a onda i na televiziji. Prva tema bi bila, nazovimo
ju, historicizirana estetika ambijenta. Ona najčešće „bježi“ u sredinu 20.
stoljeća, stvarajući u svjetovima koje autori kreiraju, a koji su gotovo pa u
pravilu „uvrnuti“, čudni, jednu tipičnu postmodernu dekonstrukciju vremena i
prostora. Unutar toga slaže se druga velika tema, a to je tema dara koji je
istovremeno blagoslov i prokletstvo. To je motiv kojeg stalno viđamo, pa tako i
u Pushing Daisies ili u Edwardu Škarorukom (Edward Scissorhands).
Unutar svega se uvijek nalazi i priča o nemogućoj ljubavi, dajući svim tim
temama jednu bezvremenost.
Pushing Daisies
je možda najtipičnija serija Bryana Fullera. Do nje je kreirao serije Wonderfalls (s Toddom Hollandom) i Dead Like Me (kod nas prevedeno Tko živ, tko mrtav), obje tematski vrlo
posebne i „pomaknute“. Na početku je namjeravao prikazati Pushing Daisies kao spin-off serije Dead Like Me, no na kraju se odustalo od toga (vjerojatno zbog
problema oko rada na Dead Like Me jer
je Fuller seriju napustio nakon četvrte epizode). No, rekla bih, Pushing Daisies je serija koja je u
potpunosti Fullerov poptis. Mogli ste do sada uočiti da ga prvenstveno zanima i
intrigira tema smrti, koju postavi na drugačiji, human i zabavan način. Tako se
primjerice serija Dead Like Me vrti
oko likova koji su svojevrsni odred za doček prije smrti. Oni su mrtvi, ali su
nekako regrutirani i ostaju na Zemlji kako bi preuzeli duše onih koji tek
trebaju umrijeti. Ako to ne naprave, te tek umrle osobe pretvore se u gremline,
a popis osoba kojima trebaju preuzeti duše dobivaju svako jutro na post-it
papirićima za doručkom u jednoj zalogajnici. Ta serija možda nema toliko fulleroviski elaboriran vizualni stil
kao Pushing Daisies i Hannibal (kojeg je doveo do savršenstva,
neki će reći da je i pretjerao, ili Mockingbird
Lane, ali tu je zaživio samo pilot), no ionako je oko njezine produkcije
bilo raznih nesuglasica pa je završila prerano, već nakon druge sezone.
Fullerove serije uvijek su imale vjernu publiku (koja prati njegov rad
općenito) i kritku na svojoj strani, ali (kao i Hannibal danas) nikada dovoljno da bi nastavile dulje s emitiranjem
(Pushing Daisies je čak primila i
brojne nominacije za Emmy i Zlatni globus, a zatim i pobjede).
Emerson Cod i Chuck |
Iako
sama serija nije depresivna ili teška, ipak njezini likovi nisu uvijek najsretniji
likovi. Točnije, svi oni nešto žele što, iz raznih razloga, ne mogu imati. I
upravo je zato Nedov lokal s pitama, The
Pie Hole, idealno mjesto okupljanja. Za stolom oko kriške pite rješavaju se
slučajevi, raspravljaju problemi ili se mašta o boljim/sretnijim trenucima i
mogućnostima. Jer, svaki problem je lakše rješiv i podnošljiv uz komad hrane, u
ovom slučaju pite. Hrana tako zbližava naše likove, utješna je, a Pie Hole im osigurava mjesto u kojem se
osjećaju kao kod kuće.
Chuck čak peče posebne pite za svoje tete koje na njih
djeluju antidepresivno i tako se lakše nose s gubitkom. Ovdje je zbilja na
jedan dosta doslovan način stavljeno u fokus sve ono o emotivnom jedenju, hrani
kao utjesi i utočištu. A sam Ned je oličenje toga. Kako je objašnjeno, nakon
što je izgubio majku, Ned je poslan u internat i nikada nije previše sudjelovao
u nekom društvenom životu iz jednostavnog straha što bi učinio da njemu netko
drag opet umre. Povukao se u potpunosti u kuhinju i pečnje pita. Mogli su to
bili i kolači ili tote, ali očita je poveznica s pitama njegove majke. On je
vegetarijanac – opet iz očitih razloga. Ned se teško nosio s gubitcima i
očajnički je tražio utjehu. I utjeha se za njega nalazila u pečenju pita. No,
kako koristi trulo voće kojemu ponovno dodirom udahne život, on ih sam ne može
konzumirati. Dakle, njegova utjeha je u pružanju utjehe drugima. Njegova utjeha
je u samoj pripremi, pečenju, toplini i – mirisu. Na kraju, tema serije se
nekako zaokružuje jer likovi kroz epizode nisu spremni prihvatiti vlastite
gubitke, svi oni žele nešto/nekoga koga ne smiju dotaknuti, i koliko god gubitci
bili različiti, s njima se bore na izrazito kreativne načine. Nedov lokal, Pie Hole, tako ualzi u niz poznatih
televizijskih lokala koji su bili mjesta okupljanja, zajedništva likova i u
kojima je sigurno svaki gledatelj htio bar jednom zakoračiti. Sjetimo se samo
nekih serija s tako važnim mjestima: Kafić
Uzdravlje (Cheers), Twin Peaks, Prijatelji (Friends), Seinfeld, Gilmorice (Gilmore Girls),
Simpsoni (The Simpsons), Tko živ, tko
mrtav (Dead Like Me), Zvjezdane staze: Nova generacija (ST: TNG), Zvjezdane staze: Deep Space Nine...
Ned |
The Pie Hole |
Tijekom
vremena i Ned će pronaći način kako i sam može uživati u komadu pite. A pite (pies) i zalogajnce (diners) su također velika tema iz američke kulture. One su, kako će
televizija i književnost pokazati, križište svih nada i očajavanja, trenutaka
iluzija i razočaranja, mjesta planiranja i regrupiranja, ishodišna točka, kao i
točka povratka, odnosno završetka, susreta s prošlošću i dodira s budućnošću.
Zalogajnice su se tako počele cijeniti ne samo kao mjesta u kojima se može
nešto pojesti; one su postale zajedničko mjesto američke psihe. Ljudi se
jednostavno dobro osjećaju kada su zalogajnice (diners) u pitanju. S druge strane, pite su također jedno opće
mjesto zbog kojih se ljudi osjećaju dobro. One evociraju nešto domaće, ručno
rađeno, brižno pripremljeno i često se kao takve poklanjaju drugima. Na neki
način, pite su „spora“ hrana u brzom svijetu. Pite tako imaju jedan
romantičarski prizvuk i stvaraju osjećaj autentične Amerike (as American as apple pie). Pite od
jabuka, postoji niz drugih, zapravo, pravi je izazov smisliti nešto novo i
originalno.
Pite |
The Pie Hole
ima bogat izbor pita, kako klasičnih, tako i skoro pa nemogućih za napraviti.
Neke od njih su: pita od jabuka, pita s bobicama, borovnicama, trešnjama,
čokoladni saten, kremasti sir, pekan orasi, limun i kremasti sir, čokoladna
krema, krema s banama. Uz ove, ponekad imaju i pite od kivija, rabarbare, passionfruit, tri i četiri vrste bobica,
pita s višnjama i kruškama. Također, Chuck je uvela i cup-pies, pite u obliku cupcakesa. Danas bi to mogle biti
jednostavno mini pite, ali 2000-e su zlatno vrijeme cupcakesa pa treba
razumjeti čemu takva odluka. Možda najzanimljivija među njima je Brownie Sundae,
a u opisu stoji sljedeće: brownie, mousse od bijele čokolade i čokolada,
prekriveno vrućim čokoladnim preljevom i bademima. Je li to uopće moguće
izvesti???
Ned |
Pushing Daisies
je ušla u televizijsku povijest i kao jedna od prerano otkazanih serija. U
prilog joj nije išao ni sada već slavni štrajk scenarista u sezoni 2007./2008.,
zbog kojeg su mnoge serije imale barem skraćene sezone. Odobravanjem druge
sezone vratila se nada, no serija je zbog slabe gledanosti ukinuta veća nakon
nekoliko epizoda. Ipak, sezona je puštena do kraja, ali vrlo ispresjecano.
Fanovi serije su pokrenuli razne akcije (jedan od prijedloga je bio da se
ABC-ju poštom šalju tratinčice ili samo latice u znak potpore seriji. Bryan
Fuller je dugo vremena imao razne planove kako ju završiti. Jedan od njih je
bio u obliku stripa. Gotovo sve je bilo pripremljeno za izdavanje, no izdavačka
kuća je baš u tom trenutku propala. Ideja je bila zatim snimanje filma koji bi
zaokružio priču, posebice nakon što se pokazala uspješnom akcija prikupljanja
novca za film Veronica Mars na
Kickstarteru. No, Pushing Daisies bi
bio mnogo skuplji film pa se i od toga odustalo. Jedna od ideja i mjuzikl...
Ideje se stalno pojavljuju i fanovi se stalno nadaju da bi se serija mogla
oživjeti. Posebice u vremenu kada sve više streaming
servisa traži svoje materijale. Nedavno je u jednom velikom internetskom
glasanju koju bi seriju trebalo vratiti, pobijedila upravo Pushing Daisies, što znači da je pobijedila i (drugu još češće
spominjanu seriju) Firefly. No,
vidjet ćemo što će biti. Za sada se Fuller s tugovanjem nad otkazanim serijama
nosi tako da glumce iz njih angažira u novim projektima. A nova faza tugovanja
i prohvaćanja tuge se opet pojavila jer Fuller još uvijek traži novi dom za Hannibala, također njegovu otkazanu
seriju, ali i njegovu najdogovječniju – čak tri sezone. Ipak, Fuller uvijek
ističe kako je u svakom trenutku spreman ponovno oživjeti bilo koju od svojih
prerano otkazanih serija. Potreban je samo jedan dodir.
Ned |
Iz
menija lokala The Pie Hole, odabrala sam za vas tri pite. Prva je klasik – pita
od jabuka (nešto što već jako dugo radim i što je idealno za nadolazeću jesen),
druga je pita s bananama i kremom od vanilije, nadopunjena pahuljastom glazurom
od bjelanjaka. Treće su cup-pies od
kivija.
Pita
od jabuka (Apple pie)
Prhko
tijesto
350
g brašna
1
žličica soli
2
žlice šećera
225
g maslaca (hladnog)
oko
60 ml hladne vode
Priprema:
Priprema:
- U
zdjeli dobro pomiješati brašno, sol i šećer.
- Dodati
maslac i miješati dok se smjesa ne sastavi i ne postane grudičasta
(otprilike kao krušne mrvice).
- Dodavati
malo po malo vode, tek toliko da se sve dobro oblikuje u tijesto.
- Tijesto
izvaditi iz zdjele i formirati u disk. Prepoloviti ga i svaki dio zamotati
u plastičnu foliju i staviti u frižider bar na sat vremena.
- Za
to vrijeme pripremiti punjenje od jabuka.
- Nakon
sat vremena, prvu polovicu tijesta staviti na pobrašnjenu površinu.
- Oblikovati
tijesto u krug od 30 cm i staviti ga u kalup za pite promjera oko 23 cm.
Maknuti višak brašna i utisnuti rub pite, višak odrezati. Vratiti na
kratko u frižider.
- Odmotati
drugi dio tijesta i razvaljati ga.
- Napuniti
kalup u kojem je tijesto punjenjem i prekriti drugim dijelom. Zarezati
nožem (ili raznim oblicima) gornju koru kako bi pita mogla „disati“ tijekom
pečenja.
- Rub
pite obrubiti aluminijskom folijom kako ne bi izgorio. Foliju maknuti
nakon 15-20 minuta.
- Staviti
u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 °C i peći 45-55 minuta. Na dno
pećnice možete staviti aluminijsku foliju jer će se tijekom pečenja ispuštati
sokovi pa da ne bi previše uneredili pećnicu.
Punjenje
od jabuka
-
oko
6 većih jabuka – oguliti i očistiti te narezati na krugove ili kriške
-
60
g + 60 g šećera
-
1
žlica limunovog soka
-
cimet,
muškatni oraščić
-
prstohvat
soli
-
2
žlice maslaca
-
2 žlice gustina ili krušnih mrvica
- U
veliku zdjelu staviti narezane jabuke, šećer, limunov sok, cimet, muškatni
oraščić i sol. Ostaviti na sobnoj temperaturi oko 30 minuta da jabuke
puste sokove.
- Osijeciti
jabuke u mali lonac. Dodati tom soku maslac i lagano kuhati oko 7 minuta.
- Ocijeđene
jabuke pomiješati s gustinom (ili krušnim mrvicama). Zatim ih preliti gore
pripremljenim sirupom.
- Staviti
punjenje u donju koru i slijediti gore opisane upute.
Za
tijesto vam je potrebo pola količine sastojaka od onih za pitu od jabuka jer
vam treba samo donja kora/tijesto.
Sastojci
za punjenje:
-
3
banane
-
700
ml mlijeka
-
180
g šećera
-
80
g brašna
-
malo
soli
-
3
žumanjka
-
30
g maslaca
- Unaprijed
ispecite tijesto. Kako to napraviti?
- Stavite
tijesto u kalup za pite. uzmike komad papira za pečenje i zgužvajte ga
kako bi bio savljitiviji. Zatim ga položite preko tijesta i na njega
stavite nešto što će pružati potrebnu težinu, primjerice grah ili rižu.
- Zagrijte
pećnicu na 190 °C i tako pecite tijesto/koru 15-20 minuta. Nakon toga
maknite papir za pečenje s utegom i zapecite koru još barem 5 minuta, a
po potrebi i više. Procijenite.
- Pustite
da se kora sama ohladi do kraja.
- Stavite
mlijeko u lonac.
- U
zdjeli pomiješajte šećer, brašno i sol.
- Kada
mlijeko prokuha, smanjite vatru i lagano umijšajte u njega suhe sastojke.
Miješajte tako još oko 2 minute.
- U
manjoj zdjeli lagano istucite 3 žumanjka. Dodajte malo gore pripremljene
mješavine i pomiješajte sa žumanjcima, a zatim sve izlijte u mlijeko i
tako kuhajte na laganoj vatri još oko 1 minutu, stalno miješajući.
- Maknite
s vatre i umiješajte vaniliju i maslac. Dobili ste tako kremu od vanilije.
Ostavite tako sa strane dok ne postane mlako.
- Zatim
narežite banane i rasporedite ih po ohlađenoj kori. Prelijte preko mlaku
kremu od vanilije.
- Od
tri preostala bjelanjka možete napraviti glazuru od bjelanjaka. Ako vam se
ne da, možete pitu poslužiti i sa šlagom.
Glazura
od bjelanjaka
-
3
bjelanjka
-
pola
žlice limunovog soka
-
340
g šećera
-
65
ml vode
-
1-2 žlice arome vanilije
- Istucite
snijeg od bjelanjaka i limunovog soka.
- U
lončić stavite šećer, vodu i vaniliju i lagano kuhajte dok se šećer ne
rastopi i dok se ne stvori sirup.
- Dodavajte
malo pomalo u smijeg od bjelanjaka i mutite tako još oko 5 minuta.
Predlažem
da ovu pitu brzo pojedete, tj. da vam se stoji više dana kako bi banane ostale
svježe.
Cup-pie |
-
Za 6 komada će vam biti potreba jedna
kora, dakle pola sastojaka za tijesto pite od jabuka.
-
Izrežite tijesto u kroguve i stavite ga
u namašćene i pobrašnjene kalupe za muffine. Ispecite kao za pitu s bananama.
- za druge vrste malih pita, možete nadjev peći skupa s tijestom - kao primjerice ako se radi o jabukama ili nekim sličnim koje se odmah peku s tijestom - to je možda i lakše
- za druge vrste malih pita, možete nadjev peći skupa s tijestom - kao primjerice ako se radi o jabukama ili nekim sličnim koje se odmah peku s tijestom - to je možda i lakše
Punjenje
od kivija
-
kivija
-
3 žlice gustina
-
prstohvat soli
-
šećer ili med
-
malo maslaca (pola žlice-žlica)
- Očistite tri kivija i narežite ih na
kriške. Stavite ih između papirnatih ručnika kako bi upili sok.
- Od
druga dva kivija napravite u blenderu pire.
- Stavite u lončić i dodajte gustin i ako
želite slađe, šećer ili med – probajte pa procijenite koliko vam treba.
- Kuhajte
na laganoj vatri dok se ne zgusne. Dodajte maslac.
- U
košarice stavite svježi kivi, a zatim prelijte dobivenom glazurom od
kivija.
- Možete
ukrasiti tako da od preistalog kivija stavite na vrh košare ili cup-pie po jednu krišku.
I,
uživajte! A priče o pitama nikako nisu gotove jer postoji ijedan film sa sjajnim pitama i receptima.
Ali, o tome neki drugi put :)
Literatura:
Alissa
Burger, ed. The Television World of
Pushing Daisies: Critical Essays on the Bryan Fuller Series. McFarland,
2011.
Richard
Gutman. American Diner Then and Now. JHU
Press, 1993.
Lorna
Piatti-Farnell. Food and Culture in
Contemporary American Fiction. Routledge, 2011.
DIVNO! Obožavam ovu seriju i nikada neću prežaliti što je prekinuta! Pite izgledaju prekrasno i kada se budem osjećala ambiciozno, definitivno ću isprobati recepte! Hvala na ovome, jako si me obradovala! <3
OdgovoriIzbrišiHvala ti! <3 Ovo mi je bio jeda od prvih postova u glavi kad sa pokretala blog :)) Serija je jednostavno posebna, čarobna i nikad prežaljena. Ali bar imamo te 22 epizode :)))
IzbrišiP.S. Ako isprobaš, nadam se da ćeš biti zadovoljna receptima :)
Kao što kažeš, bar imamo te 22! ;)
Izbriši